Επιτεύγματα FEMA 2015-2019

Η ΜΟΤ.Ο.Ε. αποτελεί ένα από τα ιδρυτικά μέλη της FEMA (Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μοτοσυκλετιστών) και έχει διαρκή συμμετοχή στα δρώμενα της FEMA.

Το Σ/Κ 5-6 ΟΚΤ. 2019 στην Γενική Συνέλευση της FEMA, έγινε μεταξύ άλλων και απολογισμός δράσεων της τελευταίας τετραετίας, σε σχέση με τους στόχους που έχουν τεθεί.IMGP9374 Αντίγραφο

Επιτεύγματα FEMA 2015-2019

Η παρούσα έκθεση ακολουθεί τις προτεραιότητες που καθορίστηκαν στο στρατηγικό σχέδιο 2016-2026

 

Περιβάλλον και ενέργεια

- Η FEMA συμμετείχε στις συζητήσεις γύρω από τις προδιαγραφές Euro 4 και 5 με τη βιομηχανία (ACEM) και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έχουμε πείσει τη βιομηχανία (μέσω της ACEM) να δημοσιεύει την κατανάλωση καυσίμων σε διαφημίσεις.

- Όσον αφορά το θέμα του θορύβου, συνεχίζουμε να συζητάμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τα όρια για τις μοτοσικλέτες. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να μειώσει και πάλι το όριο θορύβου, προσπαθούμε ακόμα να τους πείσουμε (μαζί με τη βιομηχανία και αρκετές εθνικές κυβερνήσεις) ότι αυτή δεν είναι η λύση για το θέμα του θορύβου (το οποίο αποτελεί σοβαρό πρόβλημα). Η πολιτική μας σε αυτό το θέμα είναι να πείσουμε τους αναβάτες να δείξουν υπεύθυνη συμπεριφορά (χωρίς παράνομες ή παραποιημένες εξατμίσεις, περιττούς «κόφτες», ή να οδηγήσουν σε πολύ μεγάλες ομάδες). Το κάνουμε αυτό και για να αποφύγουμε τις απαγορεύσεις μοτοσυκλετών σε δρόμους, όπως συμβαίνει ήδη στην Ολλανδία και τη Γερμανία. Βλέπουμε μια πολύ αργή αλλαγή της κουλτούρας των αναβατών προς αυτή την κατεύθυνση, η οποία θα πρέπει να οδηγήσει σε λιγότερους νομικούς περιορισμούς.

- Αν και η μετάβαση από κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ηλεκτροκινητήρες είναι πιθανώς αναπόφευκτη και για μοτοσικλέτες, συνεχίζουμε να υπερασπιζόμαστε την ελευθερία επιλογής. Ωστόσο, υποστηρίζουμε ηλεκτροκίνητα δίκυκλα (PTW) για τις αστικές μεταφορές και ζητάμε μια σωστή υποδομή φόρτισης. Πολλοί βουλευτές (μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου) ασπάσθηκαν τις θέσεις μας. Μέχρι στιγμής, οι μοτοσικλέτες εξακολουθούν στις περισσότερες περιπτώσεις να εξαιρούνται από περιορισμούς εισόδου σε πόλεις (με εξαίρεση το Παρίσι και ορισμένες άλλες γαλλικές πόλεις, και το Λονδίνο).

 

Αστική κινητικότητα / μελλοντική κινητικότητα

- Παρόλο που είναι πολύ δύσκολο στη στην παρούσα συγκυρία υπερβολής "δημοσίων μεταφορών, ποδηλασίας και πεζοπορίας", εξακολουθούμε να καταφέρουμε οι μοτοσικλέτες και άλλα μηχανοκίνητα δίκυκλα να θεωρούνται ως έξυπνη εναλλακτική λύση έναντι των αυτοκινήτων. Ένας από τους τρόπους που κάνουμε είναι να διοργανώνουμε κάθε δύο χρόνια ένα τεστ Ευρωπαϊκής Κινητικότητας, στο οποίο οι μοτοσικλέτες ανταγωνίζονται με άλλους τρόπους μεταφοράς σε τυπικά ταξίδια καθημερινής μετακίνησης. Φυσικά, οι μοτοσικλέτες πάντα κερδίζουν. Πιστεύουμε ότι η δημοσιότητα που μας έδωσε σε τοπικό επίπεδο βοήθησε να διευκολυνθεί η μοτοσυκλέτα σε πολλές, κυρίως Νοτιοευρωπαϊκές πόλεις.

- Συμμετέχοντας σε όλες τις εκδηλώσεις στις οποίες συζητείται η μελλοντική κινητικότητα και παρέχοντας ταυτόχρονη παρουσία ως μοτοσικλετιστές και συμμετέχοντας στις συζητήσεις, εξακολουθούμε να υπενθυμίζουμε στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και άλλους, ότι εξακολουθούμε να είμαστε και σκοπεύουμε να παραμείνουμε σε μελλοντικά σενάρια κινητικότητας. Συχνά παρατηρείται ότι όταν ομιλητές μας βλέπουν στο κοινό, γρήγορα συμπεριλαμβάνουν τους μοτοσικλετιστές στις παρουσιάσεις τους.

Οδική ασφάλεια

- Χάρη σε πολλές παρουσιάσεις που έχουμε δώσει και στις επαφές μας με τους κατασκευαστές μπαριερών και την CEN TC 226 / WG 1 (Τεχνική Επιτροπή 226 / Ομάδα 1), ο CEN (Οργανισμός Εναρμόνισης / Τυποποίησης) εργάζεται τώρα σε νέα πρότυπα για τις μπαριέρες - αντί απλά μια νέα τεχνική προδιαγραφή - τα οποία θα περιλαμβάνουν προστασία και στην επάνω πλευρά της μπαριέρας. Θεωρούμε αυτό ως ένα σημαντικό βήμα προς ασφαλέστερες μπαριέρες.

- Το Ολλανδικό ερευνητικό ινστιτούτο για την οδική ασφάλεια (SWOV) δημοσίευσε πρόσφατα έκθεση σχετικά με τους διάμεσους φραγμούς στους επαρχιακούς δρόμους δύο λωρίδων (οι περισσότεροι μη αστικοί δρόμοι που δεν είναι αυτοκινητόδρομοι). Παρόλο που εξακολουθούν να προτιμούν την μεσαία μπαριέρα και κατά την άποψή τους οι μπαριέρες με συρματόσχοινο αποτελούν την καλύτερη λύση, δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στις αντιρρήσεις που διατυπώθηκαν σε αρκετές συναντήσεις μαζί τους, ενάντια στην ενδιάμεση μπαριέρα εν γένει, και στα συρματόσχοινα ειδικότερα, και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι άλλες λύσεις μπορεί να είναι καλύτερες.

- Έχουμε πειστεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι συσκευές όπως η ευφυής υποστήριξη ταχύτητας (ISA - υποχρεωτική για τα αυτοκίνητα από το 2022) δεν μπορούν να εφαρμοστούν σε μοτοσικλέτες. Χρειάζεται πρώτα η έρευνα για να διαπιστωθεί εάν έχει κάποια πλεονεκτήματα και, όταν εγκαθίσταται, πρέπει να είναι κατά τρόπο που να μην τίθεται σε κίνδυνο ο αναβάτης. Η Ε.Ε. επιβεβαίωσε σε επιστολή ότι δεν έχουν σχέδια να εφαρμόσουν το ISA σε μοτοσυκλέτες και, αν το κάνουν, θα μας συμβουλεύσουν πρώτα.

- Στην Αναθεώρηση της Οδηγίας για την Ασφάλεια των Οδικών Υποδομών, αναφέρεται ρητά ότι οι οδικές αρχές κατά τον σχεδιασμό ή τη διατήρηση των οδών ΔΕΔ-Μ (Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών) πρέπει να λαμβάνουν υπ’ όψη τους τις μοτοσικλέτες. Το πεδίο εφαρμογής της οδηγίας επεκτείνεται και σε όλους τους μεγάλους δρόμους. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι δρόμοι θα είναι ασφαλέστεροι για μοτοσικλέτες. Αυτή είναι μια άμεση συνέπεια της δουλειάς του lobbying (ενημέρωση και άσκηση πιέσεων).

- Από την αρχή διαμαρτυρήθηκε κατά της τρίτης οδηγίας για τις Άδειες Οδήγησης (3η οδηγία DLD) και του τρόπου εφαρμογής της. Παρόλο που η σταδιακή πρόσβαση στην άδεια οδήγησης της μοτοσυκλέτας ήρθε για να παραμείνει, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναζητά τώρα σοβαρά τρόπους για να απαλύνει τα αποτελέσματα της 3ης DLD, ιδιαίτερα της σταδιακής πρόσβασης. Ενδεχομένως η ανάγκη για ενδιάμεσες εξετάσεις θα απαλειφτεί. Επίσης, η Ε.Ε. θα εξετάσει εκ νέου τις προδιαγραφές για τα οχήματα των σχολών, τα οποία κατά την άποψή μας είναι μεροληπτικά για τις γυναίκες και μικρόσωμα άτομα. Έχει αποσαφηνιστεί ότι αυτό είναι ένα άμεσο αποτέλεσμα από τις συνεχείς διαμαρτυρίες μας.

ITS

- Το 2016 επικοινωνήσαμε με την Ολλανδική Αρχή Οχημάτων (RDW) σχετικά με την ευρωπαϊκή έγκριση τύπου του Tesla μετά από ένα ατύχημα στο οποίο συμμετείχαν στη Νορβηγία ένα Tesla και μια μοτοσικλέτα. Η RDW συμφώνησε μαζί μας ότι οι δοκιμές έγκρισης τύπου θα πρέπει να επεκταθούν με τις αντιδράσεις των αυτοκινήτων με προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού (ADAS) ή (ημι-) αυτοματοποιημένων αυτοκινήτων σε μοτοσυκλέτες, και προέβησαν σε ορισμένες προκαταρκτικές δοκιμές. Ως αποτέλεσμα της παρέμβασής μας και αυτών των δοκιμών, η αντίδραση των συστημάτων αυτοκινήτων στις μοτοσυκλέτες θα αποτελέσει μέρος των κανονισμών της ΟΕΕ / ΟΗΕ (WP29) και της διαδικασίας EuroNCAP.

- Είμαστε επιλεγμένοι να συμμετάσχουμε στην ενιαία πλατφόρμα CCAM (Συνδεδεμένη, Συντονισμένη και Αυτόνομη Κινητικότητα). Αυτό σημαίνει ότι έχουμε μια φωνή στις συζητήσεις για τα "αυτόνομα οχήματα οδήγησης" και ότι οι μοτοσυκλέτες δεν μπορούν απλώς να αγνοηθούν και να αποκλειστούν από μελλοντικά σενάρια κινητικότητας

 

Άλλα

- Στις αρχές Ιουνίου του τρέχοντος έτους υποβλήθηκε έκθεση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία συντάχθηκε από το ολλανδικό ερευνητικό ίδρυμα CE Delft, όπου υπολογίστηκε η εσωτερίκευση του εξωτερικού κόστους. Η έκθεση αυτή θα αποτελέσει τη βάση για τα μελλοντικά συστήματα τιμολόγησης, στα οποία οι χρήστες των οδών και οι χρήστες άλλων μέσων μεταφοράς θα πρέπει να πληρώσουν την «πραγματική» τιμή. Το πρόβλημα με αυτήν την έκθεση είναι ότι οι μοτοσικλέτες υπολογίστηκαν με το μεγαλύτερο κόστος ανά άτομο ανά όχημα ανά χιλιόμετρο. Επειδή η προκαταρκτική έκβαση της έκθεσης είχε ήδη παρουσιαστεί τον Δεκέμβριο του 2018, είχαμε τη δυνατότητα να κάνουμε κάποια έρευνα πρώτα και να αντιδράσουμε πολύ γρήγορα. Κάνοντας αυτό, αφυπνήσαμε σαφώς άλλους ενδιαφερόμενους και κατάφερα να τους κινητοποιήσουμε. Το αποτέλεσμα είναι ότι άλλα ερευνητικά ινστιτούτα εργάζονται επί του παρόντος σε επιστημονική απάντηση στην έκθεση του CE Delft, που η Ε.Ε. δεν μπορεί να αγνοήσει.

- Φόροι εισαγωγής ΗΠΑ σε ανταλλακτικά μοτοσικλετών: αν και διαμαρτυρηθήκαμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Επίτροπος Malmström) και απαιτήσαμε να μην εμπλακούν οι μοτοσυκλέτιστές στην εμπορική διαμάχη της εμπορίας Αεροπλάνων μεταξύ Ευρώπης - ΗΠΑ, ο Επίτροπος αποφάσισε να μην μας ακούσει και να διατηρήσει τους πρόσθετους φόρους. Το μέτρο θα τεθεί πιθανώς σε ισχύ κάποια στιγμή αυτού του μήνα.

  • motoe
  • FEMA
  • fim
  • fim europe