Συζητηση στρογγυλης τραπεζης των εκπροσωπων των Γερμανων Μοτοσυκλετιστων με τον Ομοσπονδιακο Υπουργο Μεταφορων κ. Scheuer

Έκθεση της Γερμανικής Ένωσης Μοτοσυκλετιστών Biker Union e.V. σχετικά με την συζήτηση στρογγυλής τραπέζης των Ενώσεων Μοτοσυκλετιστών Biker Union e.V. (BU) και Bundesverband der Motorradfahrere.V. (BVDM), αμφότερες μέλη της FEMA, με τον Γερμανό Ομοσπονδιακό Υπουργό Μεταφορών Andreas Scheuer  που πραγματοποιήθηκε στις 21 Ιουλίου 2020. Η Biker Union δηλώνει ότι δεσμεύεται να καταστήσει την συζήτηση σχετικά με τον θόρυβο των μοτοσικλετών πιο σχετική.109766850 3110788758956238 1804778563027941278 n1

Κατόπιν πρόσκλησης του Ομοσπονδιακού Υπουργού Μεταφορών Andreas Scheuer, εκπρόσωποι των ενώσεων μοτοσυκλετιστών και της βιομηχανίας μοτοσυκλετών συναντήθηκαν στις 21 Ιουλίου 2020 για συζήτηση στρογγυλής τραπέζης στην έδρα του Υπουργού στο Βερολίνο. Η αφορμή ήταν το "ψήφισμα του Ομοσπονδιακού Συμβουλίου για την αποτελεσματική μείωση και τον έλεγχο του θορύβου των μοτοσυκλετών", για το οποίο περισσότεροι από 100.000 αναβάτες δικύκλων με κινητήρα είχαν διαμαρτυρηθεί με εκπληκτικά μεγάλες διαδηλώσεις τις τελευταίες εβδομάδες σε πολλές γερμανικές πόλεις.

Στην αρχή της συζήτησης, ο υπουργός Μεταφορών Scheuer μίλησε για άλλη μια φορά ξεκάθαρα κατά της απαγόρευσης οδήγησης μοτοσυκλετών τις Κυριακές και τις αργίες, και επίσης κατέστησε σαφές ότι δεν σκοπεύει να επεκτείνει τους υφιστάμενους κανονισμούς για να αποκλείσει τις μοτοσυκλέτες από μεμονωμένες διαδρομές. Κατά την άποψη του Υπουργού, η τρέχουσα νομική βάση είναι επαρκής για την προστασία των κατοίκων από την ηχορύπανση που προκαλείται από οχήματα που φέρουν παράνομες μετατροπές, ακόμη και σε πολυσύχναστες διαδρομές μοτοσυκλετών. Η θέση του είναι πως είναι ευθύνη των κρατών να εφαρμόσουν την κείμενη Νομοθεσία με την απαραίτητη συνέπεια. Για αυτόν, τα δίκυκλα με κινητήρα αποτελούν σημαντικό μέσο για τη διασφάλιση της ατομικής κινητικότητας.

Εκστρατεία εναντίον μοτοσυκλετιστών

"Τις τελευταίες εβδομάδες, έχουμε δει μια πραγματική εκστρατεία στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και στο κοινό ενάντια στους αναβάτες των δίκυκλων με κινητήρα", δήλωσε ο Rolf "Hilton" Frieling, πρόεδρος Biker Union, μετά την συνέντευξη. "Τα μηχανοκίνητα δίκυκλα απεικονίστηκαν επανειλημμένα ως θορυβώδη οχήματα διασκέδασης σε σχέση με την απόφαση του Ομοσπονδιακού Συμβουλίου. Είμαστε πολύ ευγνώμονες που, παρά την πίεση του κοινού, ο υπουργός παρέμεινε στην προηγούμενη θέση του υπουργείου του σχετικά με την ηχορύπανση από παράνομα αλλοιωμένες μοτοσυκλέτες."

"Ωστόσο, με συγκλόνισε το γεγονός ότι η απόφαση του Ομοσπονδιακού Συμβουλίου (Bundersrat) ελήφθη με 13 ψήφους υπέρ, δύο κατά και μία αποχή", πρόσθεσε ο Frieling , "επειδή αυτό σημαίνει ότι 13 κρατικές κυβερνήσεις με τους πιο ποικίλους κυβερνητικούς συνασπισμούς έχουν χάσει την επαφή τους με τους μοτοσυκλετιστές. Η έλλειψη σεβασμού για τους κατοίκους σε πολυσύχναστες διαδρομές μοτοσικλετών δεν είναι, κατά την άποψή μας, ένα ελαφρύ αδίκημα. Ωστόσο, ο κατάλογος απαιτήσεων του Bundesrat είναι καθαρός λαϊκισμός ".

"Από την μία πλευρά, ο κατάλογος των απαιτήσεων περιέχει μη ρεαλιστικές προτάσεις οι οποίες, ακόμη και αν εφαρμοστούν αύριο, δεν θα λύσουν καθόλου το πρόβλημα. Ζητεί επίσης την ενίσχυση του ήδη ισχύοντος νομικού πλαισίου. Είναι προφανές πως αυτό αποτελεί προκατάληψη εις βάρος των περίπου 6,2 εκατομμυρίων κατόχων μηχανοκίνητων δίκυκλων που συμμορφώνονται με τους ισχύοντες κανόνες".

Προκατάληψη                                                            

"Η προκατάληψη και η έλλειψη εμπειρογνωμοσύνης, οδηγούν συχνά τους πολιτικούς και τις αρχές στο να αγνοούν τα πλεονεκτήματα των μηχανοκίνητων δίκυκλων, αλλά και στις συγκεκριμένες ανησυχίες", δήλωσε ο Tedy Bach, μέλος του διοικητικού συμβουλίου και εκπρόσωπος της B.U. στην συνάντηση. "Όντας ένα συγκριτικά φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς, θα μπορούσαν (οι μοτοσυκλέτες) να λύσουν πολλά από τα προβλήματα κινητικότητας, ειδικά στην εποχή του COVID-19. Αυτή είναι επίσης η άποψη του υπουργού Scheuer, ο οποίος στο τέλος του περασμένου έτους, ενάντια στην έντονη αντίθεση από τις συνήθεις ανησυχίες, εφάρμοσε μια μακροχρόνια απαίτηση των ενώσεων οδηγών του MID (Motorrad Initiative Motorrade.V.), δηλαδή την επέκταση της άδειας οδήγησης αυτοκινήτου σε μοτοποδήλατα και σκούτερ έως 125 cc υπό ορισμένες συνθήκες".

"Στην συζήτηση με τον υπουργό Scheuer συμφωνήσαμε, οι Ενώσεις Μοτοσυκλετιστών, η βιομηχανία και το Υπουργείο, να συντάξουν ένα κοινό έγγραφο στρατηγικής για την περαιτέρω ανάπτυξη της δίτροχης κινητικότητας ως αναπόσπαστο μέρος μιας ολοκληρωμένης έννοιας κινητικότητας, η οποία θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνει μια δίκαιη ισορροπία δικαιωμάτων μεταξύ κατοίκων και μοτοσυκλετιστών σε πολυσύχναστες διαδρομές μοτοσυκλετών. Στο τέλος της μοτοσυκλετιστικής σεζόν, θα υπάρξει άλλη μια συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με τον Ομοσπονδιακό Υπουργό Μεταφορών", αναφέρει ο Bach.

Κείμενο: Biker Union e.V., μετάφραση και επεξεργασία στα Αγγλικά Dolf Willigers, φωτογραφίες: Dolf Willigers, BMVI (Bundesministerium für Verkehr und digitaleInfrastruktur - Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακής Υποδομής), φωτογράφιση: Biker Union.

ΜΤΦ Παναγιώτης Καλαϊτζής

  • motoe
  • FEMA
  • fim
  • fim europe