ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Με απόφαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, κατά την κοινή συνεδρίασή της με την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, η ΜΟΤ.Ο.Ε. προσκλήθηκε, σήμερα Τετάρτη 4 Ιουνίου 2025, να εκθέσει εν συντομία τις απόψεις της σχετικά με το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις». Αυτή ήταν η 2η συνεδρίαση και περιλάμβανε ακρόαση εξωκοινοβουλευτικών φορέων.
Η ΜΟΤ.Ο.Ε. εκπροσωπήθηκε απο τον κ. Θωμά Κακαδιάρη, Διευθυντή Εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Ελληνικού Ινστιτούτου Μοτοσυκλέτας ΜΟΤΟΘΕΣΙΣ , ο οποίος έκανε τις εξής παρατηρήσεις:
Θετική κρίνεται η εισαγωγή της έννοιας της υποτροπής, η οποία επιτρέπει την επιβολή ποινών προοδευτικής αυστηρότητας στοχεύοντας στην ειδική πρόληψη και όχι στην γενική. Τα πρόστιμα πρέπει να κλιμακώνονται ξεκινώντας από χαμηλό ύψος και σε περίπτωση υποτροπής να ανεβαίνουν προοδευτικά.Θετική η εισαγωγή της διήθησης -υπό όρους- με πρόταση να μην απαιτείται η πλήρης ακινητοποίηση των υπολοίπων οχημάτων πριν αρχίσει ο μοτοσυκλετιστής να προσπερνά τους στοίχους των άλλων οχημάτων. Η πρότασή μας είναι η διήθηση να είναι νόμιμη ακόμη και με παράλληλη κίνηση των στοίχων με χαμηλή ταχύτητα 15-20 χλμ/ώρα. Σοβαρό πρόβλημα θεωρούμε την έλλειψη οποιασδήποτε διαδικασίας που θα πιστοποιεί την ικανότητα οδήγησης οχημάτων που συμμετέχουν στην μικροκινητικότητα από χρήστες που δεν έχουν εκπαιδευτεί .Η γενική παρατήρησή μας είναι ότι ο νέος Κ.Ο.Κ. δεν θα μπορέσει να αξιολογηθεί σωστά αν όλοι οι εμπλεκόμενοι κρατικοί φορείς (Τροχαία, Δήμοι, Περιφέρειες κλπ) δεν συνδράμουν στην εφαρμογή του.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εκδηλώθηκε για την μελέτη του Ινστιτούτου που εκπονήθηκε το 2016 και είχε/έχει σκοπό να βρεί τους λόγους που οδήγησαν στην αποτυχία μας ως κοινωνία και ως Πολιτεία να πείσουμε τους 1,5 εκατομμύρια (και πλέον) μοτοσυκλετιστές της χώρας μας να φορούν εξοπλισμό προστασίας και ειδικά το κράνος, όταν χρησιμοποιούν την μοτοσυκλέτα τους.
Χρειάστηκαν 25 τουλάχιστον χρόνια για να έχουμε έναν νέο κώδικα και ως Ομοσπονδία ελπίζουμε το τελικό αποτέλεσμα να είναι το καλύτερο δυνατόν.