Η διήθηση με μοτοσυκλέτα είναι πλέον νόμιμη στην Γαλλία

Η διήθηση σε μποτιλιαρίσμα με μοτοσυκλέτα έγινε επιτέλους νόμιμη στην Γαλλία.

Μετά από 26 χρόνια σκληρών μαχών, αυτή η ήδη καθιερωμένη πρακτική αναγνωρίζεται. Η γαλλική οργάνωση μοτοσικλετιστών FFMC – μέλος της FEMA – το αποκαλεί “Ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός που σηματοδοτεί ένα αποφασιστικό βήμα στην κοινή χρήση δρόμου και την ασφάλεια των χρηστών”.

Ένα βήμα προς τα εμπρός για κοινή χρήση δρόμων και κινητικότητα.

Η διήθηση, αν και γενικά ασκούνταν από πολλούς μοτοσυκλετιστές, ήταν μέχρι τώρα σε μια νομικά γκρίζα ζώνη, συχνά ανεκτή, σπάνια τιμωρούμενη. Από το 2016 οι αρχές πειραματίστηκαν με αυτήν. Μετά από σχεδόν δέκα μακρά χρόνια πειραματισμού, αυτή η νομιμοποίηση φέρνει επίσημη αναγνώριση σε μια πρακτική που βοηθά στην ομαλή ροή της κυκλοφορίας και στην μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Ο αντίκτυπος όμως ξεπερνά πολύ αυτό. Χάρις σε αυτήν την νομιμοποίηση, οι σχολές οδήγησης και μοτοσυκλέτας θα μπορούν πλέον να περιλαμβάνουν την διήθηση στην εκπαίδευση άδειας οδήγησης. Αυτό σημαίνει ότι οι μελλοντικοί μοτοσυκλετιστές θα είναι καλύτερα εκπαιδευμένοι σε αυτήν την πρακτική, μειώνοντας έτσι τους κινδύνους ακατάλληλης ή επικίνδυνης συμπεριφοράς εκ μέρους τους. Επίσης από την πλευρά των οδηγών αυτοκινήτων, καθώς θα επωφεληθούν επίσης από την αυξημένη επίγνωση αυτής της πραγματικότητας της κοινής χρήσης του δρόμου. Η κατανόηση του τρόπου αντίδρασης όταν έρχεται αντιμέτωπος με έναν μοτοσυκλετιστή που περνά ανάμεσα από τα αυτοκίνητα είναι απαραίτητη για την πρόληψη ατυχημάτων και τον περιορισμό των παρεξηγήσεων και των εντάσεων μεταξύ των χρηστών των δρόμων. Ως εκ τούτου, είναι μια νίκη για όλους: μια καλύτερη επιβλεπόμενη και διδασκόμενη πρακτική θα έχει ως αποτέλεσμα λιγότερα ατυχήματα για τους μοτοσικλετιστές, καλύτερη συμβίωση στο δρόμο και πάνω από όλα, αυξημένη ασφάλεια για όλους τους χρήστες.

Νομιμοποίηση σημαίνει κανόνες

Η νομιμοποίηση της διήθησης συνοδεύεται από ακριβείς κανόνες, που ορίζονται με διάταγμα, για την εξασφάλιση ασφαλούς και εποπτευόμενης πρακτικής. Εδώ είναι τα κύρια σημεία που πρέπει να θυμάστε:

  • Η διήθηση επιτρέπεται για οδηγούς μοτοσυκλετών (κατηγορία L3e) και μηχανοκίνητων τρίκυκλων (κατηγορία L5e) με μέγιστο πλάτος 1 μέτρο.
  • Επιτρέπεται σε αυτοκινητόδρομους και διπλούς δρόμους που χωρίζονται από κεντρική διαχωριστική με τουλάχιστον δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.
  • Επιτρέπεται σε περίπτωση πυκνής κυκλοφορίας σε δρόμους με συνεχείς γραμμές.
  • Όταν η ταχύτητα άλλων οχημάτων περιορίζεται στα 50 km/h μέγιστη, με επαρκή χώρο μεταξύ των οχημάτων, σε καθαρό δρόμο (χωρίς έργα οδοποιίας, χιόνι ή πάγο) και με τήρηση συγκεκριμένων ορίων ταχύτητας:
    – 50 km/h κατ’ ανώτατο όριο εάν η κυκλοφορία κινείται απρόσκοπτα.
    – 30 km/h το μέγιστο εάν η κυκλοφορία έχει σταματήσει.
    με την απαγόρευση προσπέρασης άλλης μοτοσυκλέτας που κάνει διήθηση.
  • Όταν η κυκλοφορία ρέει πάλι, επανέλθετε στην κανονική λωρίδα χωρίς καθυστέρηση.

Κυρώσεις για μη συμμόρφωση:

  • Πρόστιμο Δ’ τάξης (135€).
  • Αφαίρεση άδειας οδήγησης έως τρία έτη (με πιθανό περιορισμό σε μη επαγγελματικά ταξίδια).
  • Απώλεια 3 βαθμών στην άδεια.

Μια νίκη που άξιζε.

Η FFMC δήλωσε: «Αυτό το σημαντικό βήμα προς τα εμπρός είναι το αποτέλεσμα της συλλογικής δουλειάς που πραγματοποιήθηκε με επιμονή από την FFMC, με την FFM και τους Mobilians για 26 χρόνια. Εάν η επίσημη αναγνώριση της διήθησης είναι πάνω από όλα μια νίκη για τους χρήστες του δρόμου, είναι επίσης μια αναγνώριση της μακροχρόνιας δουλειάς που επιτελείται από την FFMC. Έχουμε αποδείξει, χρόνο με το χρόνο, ότι η διήθηση μπορεί να είναι συνώνυμο της ροής και της ασφάλειας, υπό την προϋπόθεση ότι ελέγχεται καλά. Το διάταγμα αυτό σηματοδοτεί τον θρίαμβο του διαλόγου και της παιδαγωγικής επί των προκαταλήψεων και των παρεξηγήσεων. Η FFMC δεν σκοπεύει να σταματήσει εκεί. Αυτή η νομιμοποίηση είναι ένα θεμέλιο πάνω στο οποίο θα συνεχίσουμε να χτίζουμε έναν ασφαλέστερο και πιο κοινό δρόμο για όλους τους χρήστες. Μοτοσυκλετιστές, αυτοκινητιστές και ποδηλάτες, μαζί, προχωράμε προς ένα μέλλον όπου η κοινή λογική και το να μοιραζόμαστε το δρόμο έχουν νόημα».
Πηγή: FΕΜΑ https://www.femamotorcycling.eu/filtering-in-france/

Η ΜΟΤ.Ο.Ε. είναι ένα από τα Ιδρυτικά μέλη της FEMA. Εκπρόσωπός της στην FEMA o κ. Τάσος Παπαγιάννης της Ελληνικής Λέσχης Μotoguzzi.