Οι υψηλοί αριθμοί ατυχημάτων με μοτοσυκλέτα που καταλήγουν με θανατηφόρους και σοβαρούς τραυματισμούς σημαίνουν ότι υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά να γίνει για την οδική ασφάλεια.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι διεθνείς οργανώσεις μοτοσικλετιστών FIM και FEMA έγραψαν μια ανοιχτή επιστολή, στην οποία καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τις εθνικές κυβερνήσεις και κοινοβούλια και τις οδικές αρχές, να αναλάβουν δράση.
Τα πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία οδικής ασφάλειας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν είναι καλά για τους μοτοσικλετιστές. Αν και ο αριθμός των θανατηφόρων ατυχημάτων μειώθηκε με την πάροδο των ετών κατά 12% (έναντι αυξανόμενου αριθμού μοτοσυκλετιστών), το 2020 3.042 μοτοσικλετιστές και 495 αναβάτες μοτοποδηλάτων έχασαν τη ζωή τους, ως αποτέλεσμα ατυχήματος στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τις χώρες της ΕΖΕΣ (Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών ).
Αυτό σημαίνει ότι 3.537 άνθρωποι δεν πήγαν ποτέ σπίτι τους και λείπουν από τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Σημαίνει επίσης, υψηλό κόστος για την κοινωνία. Σύμφωνα με το SWOV (Ινστιτούτο Έρευνασ Οδικής Ασφάλειας), το κόστος είναι περίπου 6,5 εκατομμύρια ευρώ ανά θάνατο από τροχαίο και 0,7 εκατομμύρια ευρώ ανά σοβαρό τροχαίο τραυματισμό. Μόνο για τα θανατηφόρα, αυτό σημαίνει σχεδόν ένα κόστος 23 δισεκατομμυρίων ευρώ για την κοινωνία. Επομένως, τα χρήματα και η προσπάθεια που δαπανώνται για την οδική ασφάλεια δεν είναι κόστος, είναι επένδυση σε ζωές, σε ποιότητα ζωής, και είναι μείωση του κόστους για την κοινωνία.
Οι οργανώσεις μοτοσυκλετιστών FIM και FEMA καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τις εθνικές κυβερνήσεις και τα κοινοβούλια και τις οδικές αρχές στην Ευρώπη:
- να συμπεριλάβουν τους μοτοσυκλετιστές στις πολιτικές τους για την κινητικότητα και την οδική ασφάλεια
- να κατασκευάσουν ασφαλέστερους, “συγχωρητικούς” δρόμους και να τους κρατήσουν ασφαλείς
- βελτίωση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης (τόσο πριν όσο και μετά την απόκτηση διπλώματος) των μοτοσυκλετιστών όπου θα διδάσκονται, όχι μόνον οι απαραίτητες δεξιότητες και γνώσεις χειρισμού, αλλά και η αμυντική οδηγική συμπεριφορά και η επίγνωση της έκθεσης σε κίνδυνο
- να τεθούν προδιαγραφές και για τεχνικές βελτιώσεις στις μοτοσυκλέτες και για την “ορατότητα” των μοτοσυκλετιστών με την χρήση επιπλέον φώτων οδήγησης
- να διευκολύνει αποτελεσματικές ενημερωτικές εκστρατείες για την χρήση κράνους, για την χρήση προστατευτικού εξοπλισμού,
και για την επικίνδυνη συμπεριφορά των υπολοίπων χρηστών των δρόμων ώστε να προσέχουν περισσότερο τους μοτοσυκλετιστές.
Από εδώ: https://www.femamotorcycling.eu/motorcyclists-call-for-road-safety/
Μετάφραση: Παναγιώτης Καλαϊτζής