ΟΗΕ: Οι μοτοσυκλέτες θα συμπεριληφθούν στον κανονισμό διαχείρισης της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο

Μοτοσυκλέτες, σκούτερ και ηλεκτρικά ποδήλατα με ταχύτητα άνω των 25 km/h θα περιλαμβάνονται στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού του ΟΗΕ αριθ. 155 για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και την διαχείριση της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.

Η κυβερνοασφάλεια, στο πλαίσιο των οδικών οχημάτων, είναι η προστασία ηλεκτρονικών συστημάτων αυτοκινήτων, δικτύων επικοινωνίας, αλγορίθμων ελέγχου, λογισμικού, χρηστών και υποκείμενων δεδομένων από κακόβουλες επιθέσεις, ζημιές, μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση ή χειραγώγηση. Ο κανονισμός για την κυβερνοασφάλεια της UNECE απαιτεί από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να θεσπίζουν μέτρα κυβερνοασφάλειας για την πρόληψη των απειλών στον κυβερνοχώρο. Αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία συστήματος διαχείρισης, εκτιμήσεις κινδύνου και συνεχή παρακολούθηση έναντι πιθανών τρωτών σημείων και απειλών.

Η Ομάδα Εργασίας UNECE (Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη) για τα αυτοματοποιημένα/αυτόνομα και συνδεδεμένα οχήματα αποφάσισε να συμπεριλάβει μοτοσυκλέτες, σκούτερ και ηλεκτρικά ποδήλατα με ταχύτητα άνω των 25 km/h στο πεδίο εφαρμογής του κανονισμού του ΟΗΕ αριθ. 155 για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και τον κυβερνοχώρο διαχείριση ασφάλειας.

Σε ισχύ από τον Ιανουάριο του 2021, ο Κανονισμός 155 του ΟΗΕ εφαρμόζεται σε διάφορες περιοχές του κόσμου και καλύπτει επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία. Σκοπός του είναι να προσφέρει ένα διεθνές πλαίσιο για την έγκριση τύπου οδικών οχημάτων όσον αφορά την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Μετά την επανεξέταση των απαιτήσεων στον εν λόγω κανονισμό και την πιθανή καταλληλότητά τους για την κατάλληλη αντιμετώπιση των ιδιαιτεροτήτων των μοτοσυκλετών, η ομάδα εργασίας συμφώνησε να συμπεριλάβει αυτήν την κατηγορία οχημάτων στο πεδίο εφαρμογής του κανονισμού 155 των Ηνωμένων Εθνών, με την υποστήριξη της βιομηχανίας μοτοσυκλετών.

Η απόφαση για επέκταση του πεδίου εφαρμογής του Κανονισμού 155 του ΟΗΕ στις μοτοσυκλέτες (κατηγορία οχήματος L) θα υποβληθεί στο Παγκόσμιο Φόρουμ για την Εναρμόνιση των Κανονισμών Οχημάτων (WP.29) που φιλοξενείται από την UNECE για έγκριση τον Ιούνιο του 2024. Οι εθνικοί οδικοί χάρτες εφαρμογής ενδέχεται να αποκλίνουν από αυτό και μπορεί επίσης να έχει οδικούς χάρτες με προηγούμενα ορόσημα. Έρχεται σε μια εποχή που η βιομηχανία μοτοσικλετών έχει ήδη εισαγάγει πολύπλοκα συστήματα υποβοήθησης στα ηλεκτρικά δίτροχα, όπως το Adaptive Cruise Control και την προηγμένη συνδεσιμότητα. Αυτές οι εξελίξεις δικαιολογούν τις αυξανόμενες ανησυχίες σχετικά με πιθανούς κινδύνους στον κυβερνοχώρο για αυτόν τον τύπο οχημάτων. Επιπλέον, έρχεται σε ένα πλαίσιο αυξημένης νομοθεσίας που επηρεάζει την αυτοκινητοβιομηχανία, ιδίως στην Κίνα, την Ευρώπη και την Ινδία, καθώς και κανονισμών για τη διασφάλιση ενός ελάχιστου επιπέδου προστασίας της κυβερνοασφάλειας βάσει κινδύνου για όλα τα προϊόντα με ψηφιακά στοιχεία διαθέσιμα στην αγορά, όπως ο επικείμενος Νόμος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ανθεκτικότητα στον κυβερνοχώρο.

         

Η ACEM, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που μοιραζόμαστε ένα επίτευγμα ορόσημο για την βιομηχανία μοτοσυκλετών. Η συμφωνία που εγκρίθηκε στην UNECE (Ομάδα Εργασίας για Αυτοματοποιημένα/Αυτόνομα και Συνδεδεμένα Οχήματα) αναγνωρίζει τη σημασία των ισχυρών μέτρων κυβερνοασφάλειας σε έναν πιο ψηφιοποιημένο κόσμο. Αυτή η ρυθμιστική επέκταση αντικατοπτρίζει μια συλλογική προσπάθεια στον κλάδο, υπογραμμίζοντας μια κοινή δέσμευση για την ασφάλεια των αναβατών και την συνεχή εξέλιξη των δίτροχων οχημάτων. Επιπλέον, το θετικό βήμα της UNECE ευθυγραμμίζεται με τις παγκόσμιες ρυθμιστικές τάσεις, ενώ δημιουργεί προηγούμενο για μελλοντικές εξελίξεις στον τομέα, προσφέροντας το ίδιο επίπεδο προστασίας στον κυβερνοχώρο για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες. Αυτή η απόφαση αποτελεί απόδειξη της δέσμευσής μας για αυξημένη ασφάλεια για τους αναβάτες και την προοδευτική εξέλιξη των δίτροχων και των τετράτροχων οχημάτων που περιλαμβάνονται στην κατηγορία L. Καθώς ο κλάδος προχωρά σε εναρμόνιση με την ψηφιοποίηση, η ένωση μας (ACEM) παραμένει στην πρώτη γραμμή, διασφαλίζοντας ότι κάθε τεχνολογικό βήμα συνδυάζεται με τα κατάλληλα πρότυπα σιγουριάς και ασφάλειας».

Γράφτηκε από τον Wim Taal για την FEMA (ΕΔΩ: https://www.femamotorcycling.eu/motorcycles-and-cyber-security/)

Μετάφραση: Παναγιώτης Καλαϊτζής