ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΑΡΑ 5’ ΕΝΟΣ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ

Πρόλογος

Η Κυβέρνηση έχει δείξει ξεκάθαρα την επιθυμία της να φέρει τα πάνω-κάτω στο χώρο του κλασσικού οχήματος.

Ενα νέο νομοσχέδιο έχει ετοιμαστεί, έχει επικοινωνηθεί στους ενδιαφερόμενους φορείς, αυτοί έχουν απαντήσει με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις, ενώ σχεδόν καμία ή για να είμαστε ακριβείς μόνο μία μικρή αλλαγή επέφεραν στο τελικό σχέδιο νόμου που ανακοινώθηκε ξανά στους φορείς.

Με άλλα λόγια έχει τελειώσει και η διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης και περιμένουμε εδώ και λίγους μήνες να έρθει για ψηφοφορία στη Βουλή και να γίνει νόμος του κράτους.

Οι γνώμες των ιδιοκτητών διαφέρουν. Κάποιοι το θεωρούν θετική εξέλιξη και κάποιοι άλλοι, μέσα από τις αλλαγές που ετοιμάζεται να φέρει, βλέπουν δραματική συρρίκνωση του κλασσικού οχήματος στη πατρίδα μας.

Οι επερχόμενες αλλαγές

Ας τις δούμε συνοπτικά:

Οι πιστοποιήσεις που δίνουν οι 3 Ομοσπονδίες (ΜΟΤΟΕ/ΑΜΟΤΟΕ-ΕΟΦΙΛΠΑ-ΟΜΑΕ) θα είναι απαραίτητες για το χαρακτηρισμό ενός οχήματος σαν ιστορικό. Οι ήδη υπάρχουσες πιστοποιήσεις ισχύουν κανονικά μέχρι την λήξη τους. Η διάρκεια των πιστοποιήσεων θα είναι 5 χρόνια.

Οι πινακίδες ιστορικού των Ομοσπονδιών μετατρέπονται σταδιακά (υπό προυποθέσεις) σε κρατικές ιστορικές (Κ.Ι.) και για την έκδοση νέων Κ.Ι. η πιστοποίηση είναι απολύτως απαραίτητη. Σε 18 μήνες από την ψήφιση του Νομοσχεδίου θα λήξη η ισχύς των ιστορικών πινακίδων των Ομοσπονδιών.

Γίνεται απελευθέρωση της κίνησης των οχημάτων που φέρουν Κ. Ι. τα οποία μπορούν να κυκλοφορούν παντού, κάθε ώρα και μέρα, ακόμα και μέσα στον δακτύλιο

Πληρώνονται τέλη κυκλοφορίας χαμηλότερα από τα τέλη που πληρώνουν τα συμβατικά οχήματα. Το οχήματα που η ημερομηνία κατασκευής τους είναι παλαιότερη από 45 χρόνια, δεν πληρώνουν τέλη.

Τα οχήματα με Κ. Ι. περνάνε ΚΤΕΟ κάθε χρόνο.

Βαρύτατα πρόστιμα θα επιβάλλονται στους παραβάτες του νόμου των ιστορικών, ενώ για τις παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. οι ποινές είναι ίδιες με τα συμβατικά οχήματα.

Συμπεράσματα και επίλογος

Από τα παραπάνω είναι προφανή τα οφέλη αλλά και τα προβλήματα που θα φέρει στους λάτρεις των ιστορικών ο νέος νόμος:

  • Ελευθερία στις κινήσεις (αλλά πόσο συχνά και «ισότιμα» με τα συμβατικά οχήματα μπορεί να χρησιμοποιείται ένα ιστορικό;)
  • Σημαντικά μεγαλύτερο κόστος κτήσης και χρήσης των ιστορικών. Τέλη κυκλοφορίας, αύξηση των ασφαλίστρων, πυκνοί περιοδικοί έλεγχοι (ΚΤΕΟ).
  • Σημαντικά μεγαλύτερη γραφειοκρατία.  Πέρα από τις λέσχες και τις ομοσπονδίες στις οποίες ξεκίναγε και τελείωνε το γραφειοκρατικό μέρος μέχρι σήμερα, τώρα θα έχουμε να κάνουμε και με το κράτος, τις δημόσιες υπηρεσίες, την εφορία (πιθανόν), τα ΚΤΕΟ κλπ.

 

Αποδεικνύεται σοφή και προς όφελος των μοτοσυκλετιστών η στάση της ΜΟΤΟΕ στο θέμα αυτό:

  • Η διάρκεια της Πιστοποίησης  μας είναι ακριβώς αυτή που όρισε το κράτος. Τα 5 χρόνια.
  • Δεν υποχρεώσαμε κανέναν μοτοσυκλετιστή μας σε περιττά έξοδα για πιστοποιητικά χαρακτηρισμού και άλλες βεβαιώσεις που με χαρά που δεν κρυβότανε χρεώνανε άλλες ομοσπονδίες. Όλα αυτά τα χαρτιά κατέληξαν στην ανακύκλωση.
  • Δεν εκδώσαμε πινακίδες ιστορικού γνωρίζοντας την μικρή μελλοντική τους διάρκεια που δεν θα δικαιολογούσε το κόστος  και τον κόπο συλλογής των δικαιολογητικών.

 

Και τώρα τι;

Προτείνουμε όσοι από εσάς σκέφτεστε να πιστοποιήσετε μια κλασσική μοτοσυκλέτα, να βιαστείτε να το κάνετε ΤΩΡΑ. Οι πιστοποιήσεις μας θα ισχύουν και μετά τη ψήφιση του νομοσχεδίου, είναι γνωστό πλέον ότι οι αιτήσεις πιστοποίησης ΜΟΤΟΕ είναι οι πιο κατανοητές και λεπτομερείς και η πιο ξεκάθαρη και αδιάβλητη διαδικασία.

Μετά την ψήφιση του νέου νόμου, πιθανά να έχουμε νέες, πιο δύσκολες διαδικασίες και πιο απαιτητικές γραφειοκρατικές υποχρεώσεις.

Τέλος αν για δικούς σας λόγους αδιαφορείτε για το επιπλέον κόστος και επιθυμείτε να αποκτήσετε ΤΩΡΑ κλασσικές πινακίδες, που όπως είπαμε η ζωή τους θα είναι μικρή, μην διστάσετε να μας ρωτήσετε στο motoeclassic@gmail.com  να σας προτείνουμε λύσεις.